איפה מומלץ לטייל בארץ בתקופת האביב ומדוע?

מערכת שורש  יד אייר, תשעט  5/19/2019

האביב מהוות תקופה נהדרת לטיולים בארץ, בפרט באזור הדרום ובמסלולים של נחלים. אם תרצו, תוכלו לשלב סיורי יקבים מומלצים
.......................

איפה מומלץ לטייל בארץ בתקופת האביב ומדוע?
בתקופת האביב, תקופה של לבלוב ופריחה, כדאי מאוד לצאת ולטייל. שפע של מקומות מרהיבים ויפים כדאי להכיר בעונה זו של השנה והפעם נזמין אתכם להצטרף לטיולים באזור הדרום. אם תשאלו מדוע דווקא בדרום, נספר שזו העונה וזה המקום לראות את הטבע במזג אוויר נוח. בקיץ, עומס החום עלול להיות ניכר ופחות כדאי להגיע לאזור. האביב זה הזמן הנכון לראות את הדרום הפורח, גם בטיולים למיטיבי לכת וגם לטיולים משפחתיים פחות מאתגרים.

מטיילים למכתש רמון
בתקופת האביב מאוד מומלץ להגיע למכתש רמון. תצורת הקרקע המרתקת והייחודית הזאת איננה האטרקציה שיש בסביבה. ניתן לערוך לא רחוק משם גם סיורי יקבים מומלצים. מסתבר שאפילו בימי הנבטים הקודמים התקיימה באזור חקלאות גפנים משגשגת. לצד סיורי יקבים מומלצים שווה להכיר את שבילי הטיול שבמכתש. ניתן להגיע לאזור המנסרה ולהתרשם מתצורות האבנים המיוחדות. אפשר להגיע למרכז המבקרים. כדאי להצטייד במשקפות ולהביט מלמעלה על המכתש גדול המידות. במכתש ישנם מסלולים למיטיבי לכת לצד מסלולים למשפחות עם ילדים.

מטיילים לנחל גוב
סמוך למעלה עקרבים אפשר למצוא מקום מאוד מרהיב ויפה לטיולים. זהו נחל גוב שבו קיימים כמה מסלולים. ניתן ללכת במסלול מעגלי או לבחור במסלול יותר ארוך. הייחוד של הסביבה ניכר לא רק ביפי המדבר. הנחל חרץ לו דרך בתוך סלעים נוקשים והנתיב מזמן הפתעות כמו צמחיה מדברית נאה, שפורחת באביב. שימו לב כי חלק מהמסלולים עוברים במצוקים גבוהים. במסלולים אחרים, ניתן ליהנות מהליכה יותר נינוחה, שלא בקרבת מצוקים גבוהים. יש מסלולים שנמשכים מעל לנחל עצמו ויש גם מסלולים הכוללים טיפוס מעט אתגרי, בעזרת יתדות הנעוצות במצוק.

טיול בהר סדום
הר סדום המפורסם הינו סמוך מאוד למקום שבו, לפי הסיפורים, שכנה אשת לוט. זהו הר מלח מרשים שבו ניתן לקיים טיולים מרהיבים. באזור מסלולים מרהיבים נוספים כדוגמת נחל פרצים. שימו לב שיש שבילים הטובים למשפחות, שרוצות גישה נוחה ולא יותר מדי הליכה.
מסלולים אחרים טובים למיטיבי לכת ולאוהבי אתגרים. מומלץ לעבור במערת הקמח. האבקה הלבנה שבסביבה משאירה סימנים לבנים על הידיים ועל הבגדים להנאת הילדים. המסלול הקל עובר בנחל עצמו לאורך כשני קילומטרים. למגיעים להר סדום צפויה תצפית מרהיבה. המסלול מתאים גם לצורך טיולי ערב, בלילות ירח.

בואו לטייל בנחל זוהר
סמוך לאזור עין גדי יש לא מעט פניני טבע. אחד מהם הינו נחל זוהר. אזור נחל זוהר נחשב לאזור מקסים, המתאים מאוד לטיולי משפחות. במקום ניתן ללכת במסלול טבעתי, שאורכו כשעתיים עד ארבע שעות בהליכה (תלוי בקצב). חשוב לציין שהמסלול איננו מישורי ויש מעט עליות ומורדות לא יותר מדי מאמצות.

נהנים לטייל בנחל ערוגות
אין הרבה נחלים במדבר יהודה אשר אינם נחלי אכזב. אחד מהנחלים שבהם תוכלו לראות מים זורמים (גם אם בקיץ הם לא רבים) לאורך כל השנה הינו נחל ערוגות. על מנת להתחיל בטיול יש להגיע לעין גדי. תקופת האביב מתאימה מאוד לטיול באזור זה, הפורח ביופיו.
קשה לתאר במילים את היופי של הירוק הפורץ מתוך המדבר, בזכות הנחל ומימיו. בהתאם לכושר הגופני של המשתתפים ניתן לבחור את המסלול הרצוי. יש מסלול קצר יחסית (לא מעגלי). הולכים עד למפל המים הנאה ואז חוזרים בחזרה.

כפי שראינו, האביב מהוות תקופה נהדרת לטיולים בארץ, בפרט באזור הדרום ובמסלולים של נחלים. אם תרצו, תוכלו לשלב סיורי יקבים מומלצים. תוכלו לשלב גם עצירות בנקודות תצפית ואפילו תוכלו לקיים טיולי ירח, במסלולים נבחרים.